Poradnik Bezpiecznych Transakcji


Niezgodność towaru z umową lub towar uszkodzony.

Gdy Sprzedający to firma

Pojazd, który nabyłeś nie spełnia zadań do jakich jest przeznaczony. Zacznij od kontaktu ze Sprzedającym i postaraj się wyjaśnić sprawę bezpośrednio z kontrahentem. Bezpłatną pomoc prawną możesz otrzymać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, a także od organizacji konsumenckich dotowanych ze środków publicznych (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

Pod numerem 800 889 866 masz do dyspozycji infolinię konsumencką, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Na Twoje pytania i wątpliwości prawnicy odpowiedzą również drogą mailową. Pisz na adres: porady@dlakonsumentow.pl

Gdy Sprzedający to osoba prywatna

Gdy Sprzedawcą jest osoba prywatna, możesz powołać się na ogólne przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne (art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Możesz od Sprzedawcy domagać się usunięcia wady, obniżki ceny lub ostatecznie zwrotu pieniędzy. Jeśli Sprzedawca nie uzna reklamacji lub nie masz z nim kontaktu, skieruj sprawę na drogę sądową — rozwiążesz problem i zyskasz szansę na rekompensatę finansową.