Dane techniczne – John Deere 6120M.
Ciągnik John Deere 6120M to średniej wielkości ciągnik rolniczy z popularnej serii 6M. Jest to najpopularniejszy model ciągnika sprzedawany w Polsce 2018 roku – sprzedaż fabrycznie nowych jednostek wyniosła 243 sztuki. Zaletami ciągnika John Deere 6120M są przede wszystkim osiągi, komfort pracy oraz niezawodność i trwałość a także minimalne wymagania przy codziennej eksploatacji.
Wysokie standardy wykorzystane do produkcji maszyn tej marki zapewniają satysfakcję z użytkowania tego sprzętu. Seria 6M wdrożona w 2012 roku doskonale potwierdza te zalety dzięki stosowanej filozofii, aby wszystkie główne podzespoły takie jak silniki, przekładnie i podwozie z pełną ramą zostały zaprojektowane, wyprodukowane i przetestowane przez John Deere. Ten model produkcyjny zapewnia doskonałe dopasowanie wszystkich składowych elementów maszyny.
Podstawowe dane techniczne
- Moc znamionowa podstawowej wersji 120 KM (97/68/WE)
- Silnik 4-cylindrowy 4,5 litra
- 5,66 t masy z rozstawem osi 2,58 m
- Szerokość w transporcie 2,49 m
- Długość w transporcie 4,485 m
- Waga 5,8 t
- Prędkość transportowa 40 km/h
- Poziom emisji – Stage IV


Opinie o 6120M
Opinie na temat John Deere 6120M są pozytywne nie bez powodu.
Do wymienianych przez Klientów zalet należą:

- Samopoziomowanie ze skokiem zawieszenia większym niż 50 mm
- Automatyczna regulacja czułości i szybkości reakcji amortyzacji osi
- Długa belka zapewniająca optymalizację sił uciągu
- Synchronizacja z układem wykrywania obciążenia podnośnika dla kompensacji efekty skoku mocy w warunkach wymagających dużego uciągu.
- Zwiększona zdolność hamowania dzięki dodatkowym tarczom hamulcowym w piastach osi.
- Sprawdzony filtr cząstek stałych umożliwia ciągnikowi szybką reakcję na zmieniające się obciążenie.
- Wysoki komfort pracy operatora w ergonomicznie zaprojektowanej kabinie
- Szerokie opony umożliwiające przeniesienie mocy do podłożą
- Dostosowanie ciągnika do pracy z ładowaczem czołowym
Szeroka oferta przekładni
Duży wybór przekładni powoduje, że 6M to ciągnik bardzo uniwersalny. Najciekawszą w ofercie jest CommandQuad™ Plus. Duża wygoda i wydajność zapewniona jest w tej przekładni dzięki zwiększonej automatyzacji. Płynność funkcji wysprzęglania AutoClutch sprawia, że nie ma potrzeby naciskania sprzęgła przy zatrzymywaniu ciągnika, natomiast wydajność hamulców PowerFill czynią z ciągników 6M idealne maszyny do pracy z ładowaczem czołowym i innymi narzędziami. Przekładnie oferują do wyboru od 20 do 24 biegów podczas jazdy do przodu i tyleż samo do tyłu. Biegi można zmieniać ręcznie lub automatycznie a wszystko jest uzupełnione rewersem po lewej stronie. Prędkość transportowa ciągnika może sięgać 40km/h (przy obrotach silnika zaledwie 1600 obr./min) przy przekładni EcoShift .

Przygotowanie do współpracy z ładowaczem

Elementem wyróżniającym ciągnik kategorii 6M jest ich gotowość do współpracy z ładowaczem czołowym serii R. Ułatwieniem i wymogiem bezawaryjnej pracy z ładowaczem jest wyposażenie ciągnika w tarcze sprzęgła PermaClutch™ 2 , które są bardziej wytrzymałe i chłodzone olejem, co sprawia, że wytrzymują częste zmiany kierunku podczas pracy ładowaczem. Przed uszkodzeniami mogącymi powstać w czasie pracy ładowaczem zabezpiecza blisko dopasowana osłona pokrywy silnika.
Obciążenie generowane podczas pracy z ładowaczem czołowym jest przenoszone na środek wzmocnionej pełnej ramy przez odlewane ramy montażowe dla zapewnienia optymalnego rozłożenia ciężaru, zarówno przy pracy z ładunkiem, jaki i bez ładunku.

TUZ tylny i przedni (w opcji)

WOM

Zmodernizowana kabina z wyższym komfortem obsługi
Dużo przestrzeni roboczej w kabinie serii 6M sprzyja intuicyjnej i prostej obsłudze ciągnika. Zaprojektowane zgodnie z najlepszymi zasadami ergonomii konstrukcje prawej konsoli ciągnika 6M i kompaktowej konsoli CommandARM™ idealnie dopasowane są do zaktualizowanego wyświetlacza w słupku A. Zapewnia to wyższą produktywność operatora oraz szeroki, nieograniczony widok.
Jest to idealne miejsce pracy do spędzania cennego czasu operatora. Przeprojektowana deska rozdzielcza i nowy wygląd prawej konsoli to elementy, które szybko docenia się w chwilę po ruszeniu z miejsca.

System automatycznego prowadzenia AutoTrac™
Rolnictwo precyzyjne zaczyna się od systemu prowadzenia. Wszystkie ciągniki serii 6M mogą być wyposażone opcjonalnie w zintegrowany system automatycznego prowadzenia AutoTrac™ John Deere. Dzięki niemu bez wątpienia podnosi się wydajność i zmniejszają koszty.
Zalety systemu:
- Ciągnik i narzędzie jadą po tym samym torze
- Doskonale równomierne ścieżki i rozmieszczenie roślin
- Bez strat w uprawach, bez uszkodzeń rur instalacji nawadniających i taśm kroplujących
- Idealnie prosta orka i równomiernie przygotowane pole do siewu
System zawieszenia TLS
System zawieszenia TLS zapewnia optymalną przyczepność i wydajność na polu, przekazując do 7% większą moc na podłoże niż w przypadku osi sztywnej.
Automatycznie dostosowuje się do zmian obciążenia i wymaganej siły uciągu.

System TLS 
System TLS
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania praca przedniego zawieszenia ciągnika jest znacznie bardziej przewidywalna. Ten typ zawieszenia wykorzystuje hydropneumatyczny układ samopoziomowania. Operator posiada trzy tryby pracy: automatyczny, maksymalnej twardości lub ręczny. W przypadku trybu automatycznego zawieszenie TLS Plus reaguje na czynniki zewnętrzne, zapewniając najwyższy komfort i stabilność. Tryb maksymalnej twardości pozwala operatorowi na dostosowanie zawieszenia do różnych sytuacji na polu. Tryb ręczny jest bardzo wygodny w momencie przyłączenia narzędzi do przedniego podnośnika.

Doskonałe oświetlenie maszyny
Szerokie, jasne i skoncentrowane pole światła wokół ciągnika 6M zapewniają standardowo montowane pakiety oświetlenia. Istnieje możliwość zastosowania pakietu oświetleniowego w technologii LED zużywającego mniej energii oraz emitującego znacznie jaśniejsze światło o barwie zbliżonej do barwy światła dziennego. Zaletą jest również dłuższa żywotność tego systemu.
Pełna widoczność w 360 stopniach dzięki pakietom oświetlenia z maksymalnie 12 światłami na kabinie.









