Dane techniczne – ciągnik New Holland T6

Firma New Holland zaprojektowała Model T6 dla współczesnych gospodarstw wielokierunkowych oraz prowadzących intensywną hodowlę bydła — wszechstronność funkcji jakie oferuje powinna zadowolić nawet najbardziej wymagających rolników.

Do tej pory w tym modelu stosowany był 4 cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Marka New Holland zdecydowała się na powiększenie serii ciągników T6 o kolejne 3 nowe modele wyposażone w 6-cylindrowe silniki T6.180 Auto Command™, T6.180 Dynamic Command™ i T6.160 Electro Command™ .

Ponadto użytkownicy mogą wybierać spośród trzech rodzajów przekładni:

  • Electro Command™ – w modelach posiadających całą serię silników od T6.125S do T6.180
  • Dynamic Command™ – w modelach posiadających silniki od T6.145 do T6.180
  • Auto Command™ – przekładnia bezstopniowa w modelach z silnikami od T6.145 do T6.175

Cechy, dzięki którym model ten uzyskał miano maszyny roku 2018 to:
  • niezrównany komfort
  • wybitna wydajność
  • wzorcowa precyzja
  • niezrównana wszechstronność
  • wysokie bezpieczeństwo
  • nowoczesna stylistyka
  • doskonałe oświetlenie
Blue Power – Ekskluzywna edycja, ekskluzywne emocje!

Wersja ta dostępna jest tylko w modelu T6.175 z przekładnią Auto Command™ . Jest to symbioza wysokiej wydajności i komfortu wzbogacona o wyjątkowe wzornictwo tworzy najbardziej luksusową serię dostępnych na rynku ciągników rolniczych. Maszyny te wyróżniają się nie tylko osiągami lecz również doskonałą stylistyką.

• Charakterystyczny odcień metalicznego granatu
• Chromowana kratka
• Srebrne obręcze kół
• Przyciągające wzrok logo New Holland 3D
• Fotel Blue Power i luksusowa, gruba wykładzina dywanowa
• Światła robocze kabiny wykończone srebrnymi obwódkami
• Obszerna lista wyposażenia standardowego

Funkcja zarządzania mocą silnika EPM

Gdy zaczyna robić się ciężko, dodatkowa moc sięgająca 27 KM zostanie wygenerowana przez silnik, gdy pracujesz z wykorzystaniem układu hydraulicznego, WOM lub podczas transportu.

Kabina Horizon – pełnia szczęścia w czasie jazdy

Doskonała widoczność podczas jazdy przekłada się na lepszą wydajność pracy. Przednia szyba zapewnia świetny widok niezależnie od pogody i warunków w terenie. Promienie słoneczne skutecznie hamuje osłona przeciwsłoneczna. Jeżeli pracujesz ładowaczami z pewnością skorzystasz z w pełni otwieranego okna dachowego. Dzięki niskiemu poziomowi hałasu (69 dB) w kabinie możliwe jest prowadzenie rozmowy szeptem.

W kabinie możemy wyróżnić takie elementy jak centrum sterujące temperaturą, panel oświetlenia, dodatkowe schowki, odbiornik radiowy z odtwarzaczem RDS/MP3 z Bluetooth. Zestaw głośnomówiący ułatwia rozmowę przez telefon a złącza AUX i USB pozwalają na słuchanie ulubionej muzyki.

Do wyboru mamy podłokietnik SideWinder™ II z mechanicznymi elementami zdalnego sterowania (w ten podłokietnik wyposażone są standardowo modele Auto Command™ i Dynamic Command™) , standardowy podłokietnik klasyczny bądź unowocześniony podłokietnik Deluxe z uchwytem wielofunkcyjnym.

W dodatkowej opcji można doposażyć ciągnik w regulowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne, skórzaną kierownicę oraz dywaniki z długim włosiem.

SideWinder™ II – niezrównana ergonomia w pracach polowych

Przycisk z tyłu uchwytu CommadGrip umożliwia dostęp do kolejnych funkcji. W miękkich przyciskach zainstalowany został system podświetlenia, co ułatwia wybór funkcji po ciemku.

Komfortowy fotel dla wydajniejszej pracy operatora.

Fotel Dynamic Comfort™ to zaawansowany system amortyzacji oraz obustronne dwustrefowe dogrzewanie a także eleganckie wykończenie skórą i tkaniną.

Fotel Comfort to szybka i łatwa regulacja, amortyzacja o niskiej częstotliwości oraz bardzo wytrzymały materiał wykończeniowy.

Fotel Auto Comfort™ – wentylowany fotel, dostępny tylko w modelach z przekładnią Auto Command™. Automatyczne ustalanie wagi operatora, aktywna amortyzacja, ogrzewanie i wentylacja, które chłodzą i usuwają wilgoć są idealnym rozwiązaniem dla operatorów spędzających wiele czasu w ciągniku.

Nocne oświetlenie

Dla zapewnienia większej wydajności New Holland wprowadził oświetlenie zapewniające wyśmienite warunki pracy w nocy. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu rozwiązań z sektora samochodowego, m.in. światła LED. Jest to system maksymalnie 16 świateł, które są jaśniejsze i bardziej energooszczędne od tych stosowanych w standardzie. Na dachu kabiny istnieje możliwość zamontowania 6 świateł, co skutkuje skutecznym oświetleniem dali. Dzięki temu systemowi lamp noc staje się dniem.

Opcjonalny pakiet 360º to wyposażenie każdego rogu kabiny w regulowane lampy, natomiast światła tylne są niezależnie wyłączane po to, aby nie oślepiać np. operatora kombajnu pracującego w pobliżu.

W ciągnikach New Holland T6 dostępne są 3 warianty oświetlenia: 8, 12 i 16 świateł LED w takich konfiguracjach, które pozwolą na indywidualne dostosowanie do wymagań operatora.

Mocno zaawansowany układ sterowania IntelliRate™

Istnieje możliwość fabrycznego wyposażenia ciągnika New Holland T6 w opcjonalny układ sterowania zapewniający bez konieczności opuszczania kabiny po ustawieniu parametrów wejściowych na monitorze IntelliView™ zarządzanie odcinkami i tempem pracy siewników i opryskiwaczy. Gwarantuje także powielaniu obsiewu lub oprysku tych samych kawałków pola. Steruje również dawką materiału siewnego i oprysku co pozwala optymalizować wykorzystanie surowców i zmaksymalizować plony.

Inteligenty układ skrętu IntelliTurn™

Monitory IntelliView™ umożliwiają łatwe programowanie szeregu różnych ścieżek prowadzenia od prostych odcinków A-B aż po najbardziej skomplikowanych przebiegów określanych przez układ wykonywania skrętu na końcu rzędu IntelliTurn™. System ten powoduje zwiększenie wydajności dzięki projektowaniu najbardziej efektywnej ścieżki skrętu.

Dwukierunkowa komunikacja

Magistrala ISOBUS III umożliwia dwukierunkową komunikację pomiędzy ciągnikiem a narzędziem uprawowym. Dla przykładu po dopięciu prasy z technologią IntelliBale™ ciągnik będzie zatrzymywał się po uzyskaniu ust- alonej średnicy beli i po owinięciu beli siatką osłona tylna automatycznie podniesie się.

Sterowanie za pomocą telefonu

System MyPLM®Connect to łączność ciągnika za pomocą sieci komórkowej bez konieczności wychodzenia z budynku. System ten przyczynia się do ograniczenia wydatków na paliwo oraz usprawnia zarządzanie flotą i bezpieczeństwem.

Silnik ECOBlue™ HI-eSCR

Silniki te spełniają jeszcze bardziej restrykcyjne wymogi norm emisji Tier 4B i zapewniają cztery korzyści:

  • lepsze osiągi: więcej mocy, momentu obrotowego i zarządzanie tymi parametrami
  • wydajna praca: zużycie ON i AdBlue jest takie samo a nawet niższe
  • prostota: większy potencjał mocy dzięki prostszej instalacji silnika oraz bardziej wydajna praca powodowana prostym układem chłodzenia
  • zgodność: zasady obsługi pojazdu nie ulegają zmianie
Przekładnia napędowa Electro Command™

Przekładnia Electro Command™ zbudowana jest w oparciu o półautomatyczną technologię semi-powershift, która umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegów. Oznacza to znacznie mniejsze obciążenie dla operatora natomiast nad zmianą biegów czuwa tryb Auto. Model T6.160 z sześciocylindrowym silnikiem został wyposażony w ten rodzaj przekładni.

Przekładnia ta umożliwia wybór ośmiu przedziałów biegów i prędkości za pomocą przycisków zmiany biegu znajdujących się na dźwigni sterującej. Do zmiany zakresu wykorzystywany jest trzeci przycisk. Zamówienie dodatkowego 17 biegu w przekładni gwarantuje osiągnięcie prędkości 40 km/h przy niższym zużyciu paliwa.

Przekładnie Electro Command™ można zamówić z ergonomicznym, wielofunkcyjnym uchwytem idealnie dopasowującym się do dłoni i skierowany jest przede wszystkim do operatorów przyzwyczajonych do częstej zmiany biegów. Za jego pomocą można aktywować również elementy sterujące do aktywacji przedniego układu zawieszenia oraz HTS.

Montowany w kolumnie kierownicy elektrohydrauliczny Powershuttle pozwala na obsługę bez zdejmowania rąk z kierownicy co zwiększa bezpieczeństwo pracy z ładowarką.

Przekładnia napędowa Dynamic Command™

Jest oferowana w modelu z 6-cylindrowym silnikiem T6.180 oraz w modelach z 4-cylindrowym silnikiem T6.145 – 175. Zaletą tej przekładni jest większa liczba biegów w głównym zakresie użytkowania. Ułatwia to dostosowanie odpowiedniej prędkości do wykonywanej pracy. Mocno zwiększa też wydajność pracy z ładowaczem.

Przekładnia 24×24 Dynamic Command™ umożliwia przełączanie pomiędzy ośmioma biegami pod obciążeniem bez konieczności zmiany zakresów.

Dynamic StartStop to zaawansowana funkcja, która przy niższych prędkościach roboczych takich jak używanie ładowacza powoduje, że wciśnięcie pedału hamulca podczas zatrzymywania ciągnika zastępuje wciskanie sprzęgła – po zwolnieniu pedału hamulca pojazd rozpoczyna jazdę.

Przekładnia napędowa Auto Command™

Montowana w modelach z 4-cylindrowym silnikiem T6.145 – T6.175 oraz w nowym modelu z 6-cylindrowym silnikiem T6.180. W tej bezstopniowej przekładni występuje kilka punktów bezpośredniego, w 100% mechanicznego przeniesienia napędu. Podwójne sprzęgło znacznie zwiększa wydajność. Jest to najpłynniej działająca i najbardziej wydajna przekładnia.

Zwrotność, przyczepność i wyższa użyteczność

Osie przednie w modelu T6 zostały specjalnie zaprojektowane do pracy z ładowaczami czołowymi oraz narzędziami zawieszanymi. Przyczepność i zwiększoną elastyczność podczas pracy z ciężkim sprzętem zapewnia dostosowana masa całkowita ciągnika 10 500 kg. Rozstaw osi dla wszystkich modeli wynosi 2642 mm, co zapewnia świetny promień skrętu rzędu 4300 mm. Wszystkie ciągniki T6 są standardowo wyposażone w solidną oś kołnierzową 275 mm. Do prac wymagających najwyższej elastyczności dostępna jest oś belkowa o szerokości 98 cali.

Opcjonalna funkcja CustomSteer™, oferowana w ciągnikach z przekładnią Dynamic Command™ i Auto Command™, pozwala modyfikować przełożenie układu kierowniczego. Używając monitora IntelliView™ lub dedykowanego przełącznika można określić ile obrotów koła kierownicy jest wymaganych w celu obrócenia
kół z jednego położenia krańcowego do drugiego. Ciągnik można tak zaprogramować aby do wykonania pełnego skrętu ze skrajnych położeń kół wystarczył tylko jeden obrót kierownicy zamiast czterech.

Terraglide ™ z kolei to układ zawieszenia osi przedniej, który zabezpiecza operatora przed wstrząsami podczas jazdy z dużą prędkością.

Wydajność i elastyczność

Model T6 został zaprojektowany pod kątem współpracy z ładowaczami czołowymi i przednim układem zawieszenia narzędzi. Dzięki opcjonalnemu przezroczystemu otworowi dachowemu zapewniającemu wysoką widoczność, operator zawsze widzi cały ładunek przy pełnym wysunięciu, siedząc wygodnie w fotelu.

Nie trzeba już wybierać pomiędzy ładowarką czołową i przednim układem zawieszenia narzędzi — w T6 można korzystać z obu tych rozwiązań.

Maksymalny udźwig dla modeli cztero- i sześciocylindrowych wynosi
aż 7864 kg. System posiada także zintegrowane zabezpieczenie
przed wstrząsami z dynamicznym sterowaniem jazdą. Tłumi ono
wstrząsy podczas przejazdu z ciężkim ładunkiem na układzie
zawieszenia przy prędkościach transportowych.

W pełni zintegrowany, montowany fabrycznie przedni układ zawieszenia narzędzi i WOM. Układ zawieszenia narzędzi i WOM mogą być sterowane z kabiny lub za pomocą elementów sterujących znajdujących się na samym układzie zawieszenia narzędzi, w celu uzyskania większej kontroli podczas podczepiania. Udźwig maksymalny to 3200 kg. Pakiet przedniego układu zawieszenia narzędzi SuperSteer™ pozwala utrzymać wąski promień skrętu, gdyż nadąża on za kątem skrętu osi przedniej. Ramiona układu zawieszenia narzędzi można złożyć, gdy nie są używane.

Obsługa

Gama modeli T6 została zaprojektowana w taki sposób, aby operator mógł poświęcić jak najmniej czasu na czynności obsługowe. Wszystkie punkty wymagające serwisowania rozmieszczono w łatwo dostępnych miejscach.

Traktor - ogłoszenia na giełdzie maszyn ciężkich: