Dane techniczne traktor Zetor Major.

Zetor Major to żywa legenda techniki rolniczej. Jego pierwsza wersja pochodzi z roku 1960. Model przetrwał do dnia dzisiejszego i cieszy się niezwykłą popularnością wśród właścicieli gospodarstw rolnych. Jego prosta i niezawodna konstrukcja pozwoliła na przetrwanie i ciągłą pracę egzemplarzy niemal muzealnych do dnia dzisiejszego. Ten czeski ciągnik z silnikiem Deutza zamierza zastąpić popularnego wśród polskich rolników Ursusa C-360, czyli podstawowej jednostki w małych gospodarstwach i pomocniczej w średnich i dużych. Sprawdza się również w wykonywaniu prac na obszarze leśnym oraz do zadań w gospodarce komunalnej.

Modele Zetora Majora

W obrębie typu Zetor Major wyróżniamy podział na dwa modele z oznaczeniami CL i HS. Major CL posiada zsynchronizowaną 4 biegową skrzynię biegów z mechanicznym rewersem i 3 zakresowym reduktorem. HS jest dodatkowo wyposażony w 2 stopniowy wzmacniacz momentu obrotowego PowerShift oraz hydrauliczny rewers PowerShuttle. Ułatwia to utrzymanie właściwego stopnia przełożenia pozwalającego na pracę silnika w optymalnym zakresie obrotów zarówno w pracy polowej jak i w transporcie. Dzięki temu możliwe było zredukowanie zużycia paliwa.

Silnik – sprawdzony o niskim zużyciu paliwa
  • moc silnika: 76 kM
  • liczba cylindrów: 4
  • Pojemność: 2,9 l
  • bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail
  • Katalizator utleniający DOC (bez filtra cząstek stałych DPF)
  • Chłodzenie spalin EGR

Najważniejsze jego cechy to wysoka niezawodność, prostota i niskie zużycie paliwa. Prostota napraw i niskie koszty z pewnością zostaną docenione przez operatora tego traktora.

Przekładnia – wysoka wytrzymałość i żywotność
  • Zakres prędkości od 0,5 do 40 km/h
  • Łatwy w serwisowaniu
  • 6 różnych prędkości w zakresie roboczym 4-12 km/h
  • Przekładnia Major CL posiada prędkości 12F/12R, zaś Major HS posiada prędkości 24F/12R.
Hydraulika – niezawodność we wszystkich kierunkach
  • Maksymalna Siła Udźwigu Major CL 24kN
  • Maksymalna Siła Udźwigu Major HS 33kN
  • Płynna regulacja opuszczenia z funkcją zamka hydraulicznego do transportu narzędzi.
  • Łatwa i bezpieczna obsługa sprzętu dodatkowego
  • Szybkie połączenie i umożliwienie agregacji.
  • Funkcja blokady hydrauliki podczas jazdy z agregacją

Niezawodność działania w każdych warunkach oraz płynna regulacja, wysoka wytrzymałość i trwałość to zalety układu hydraulicznego Zetora Majora. Wersja HS posiada trzysekcyjny rozdzielacz hydrauliczny z dodatkowym, wolnym spływem oleju.

Kabina – miejsce komfortu dla operatora

Przestronność i doskonała widoczność to podstawowe zalety kabiny Zetora. Bezproblemową obsługę i sterowanie traktorem zapewnia ergonomiczna, cyfrowa deska rozdzielcza. Dach w standardowym wyposażeniu posiada luk dachowy, natomiast w wersjach wyposażonych w ładowacz czołowy zastosowany jest wzmocniony dach FOPS.

Dodatkowe zalety wpływające na komfort to:

  • pełna regulacja kolumny kierowniczej
  • wyciszenie kabiny
  • wygodny, amortyzowany fotel kierowcy z podłokietnikiem i wsparciem pleców
  • komfortowy, składany fotel pasażera
  • wygodne schowki
  • możliwość montażu radia i klimatyzacji
Dane Techniczne

Ciągniki rolnicze nie tylko marki Zetor można wyszukać na Giełdzie Maszyn Ciężkich Motomaszyny.pl.

Ciągnik - ogłoszenia na giełdzie maszyn ciężkich: