Ciągnik przyszłości od New Hollanda

Firma New Holland wprowadziła zaktualizowaną wersję swojego koncepcyjnego ciągnika rolniczego, który może być napędzany metanem lub CNG, a także zapewnia większą łączność i stylizację motoryzacyjną.

New Holland wyobraża sobie, że gospodarstwo przyszłości będzie całkowicie niezależne od energii: gospodarstwo, które produkuje nie tylko żywność, ale także materiały potrzebne do generowania energii, której używa do prowadzenia działalności i napędzania ciągników i innych maszyn. Taka samowystarczalna przyszłość jest dziś możliwa do osiągnięcia dzięki zaawansowanej technologii i wizji firmy New Holland.

„Nowy koncepcyjny ciągnik rolniczy napędzany metanem lub CNG jest najnowszym osiągnięciem firmy New Holland w dążeniu do zrównoważonej i wydajnej technologii dzięki innowacjom”, mówi Carlo Lambro, prezes marki New Holland Agriculture. „Jego przełomowy silnik zapewnia taką samą wydajność i ma taką samą trwałość jak jego standardowy odpowiednik, ale przy znacznie niższych kosztach eksploatacji. Łączy paliwa alternatywne i zaawansowaną technologię rolniczą, aby stworzyć istotne ogniwo, które zamyka pętlę w cyklu gospodarstwa niezależnego energetycznie, wykorzystując energię wytwarzaną z ziemi i produktów odpadowych. ”

Przesuwanie granic innowacji do pionierskich rozwiązań w zakresie paliw alternatywnych.

New Holland od ponad dziesięciu lat przesuwa granice innowacji w zakresie czystych rozwiązań energetycznych poprzez strategię Lider Czystej Energii. Był to pierwszy producent, który w 2006 r. Zaoferował 100% zgodność z Biodiesel. W 2009 r. Firma New Holland opracowała pierwszą na świecie koncepcję ciągnika wodorowego, NH2, potwierdzającą wykonalność tej technologii bezemisyjnej na przyszłość. Był to kluczowy element koncepcji marki niezależnej od energii, wprowadzonej w tym samym czasie.

Firma New Holland kontynuowała badania nad alternatywnymi paliwami, które zapewniłyby zmniejszenie emisji i niższe koszty eksploatacji. W 2012 r. Stworzył swój pierwszy prototyp ciągnika napędzanego propanem i obecnie opracowuje ciągnik T6 Propane Power we współpracy z Propane Education & Research Council (PERC).

W 2013 r. Firma New Holland zaprezentowała swój pierwszy prototyp ciągnika metanowego T6, który został dalej opracowany i przetestowany z klientami

Ciągnik koncepcyjny zasilany metanem: osiągi i trwałość jego odpowiednika wysokoprężnego z oszczędnościami kosztów eksploatacyjnych do 30% Nowy koncepcyjny ciągnik rolniczy napędzany metanem opiera się na fundamentach poprzednich prototypów T6 Metan Power, aby osiągnąć znaczący postęp technologiczny. Posiada układ napędowy, który wykorzystuje pionierską, wydajną technologię spalania opracowaną specjalnie dla zastosowań w rolnictwie przez FPT Industrial, markę CNH Industrial, która od 20 lat jest pionierem w dziedzinie trakcji gazu ziemnego. 6-cylindrowy silnik NEF rozwija moc 180 KM, o tej samej mocy i momencie obrotowym, co jego standardowy odpowiednik z silnikiem wysokoprężnym. Ma również taką samą trwałość i okresy międzyobsługowe oraz generuje do 30% oszczędności kosztów bieżących. Innowacyjna konstrukcja zbiornika, wykorzystująca kompozytową warstwową konstrukcję rurową, umożliwia całodzienną autonomię w stosunku do równoważnego modelu diesla.

Silnik zasilany CNG

Układ napędowy ciągnika koncepcyjnego napędzanego metanem ma dodatkową zaletę cichej pracy, przy obniżonym poziomie hałasu silnika o 2-3 dBA. Przekłada się to na zmniejszenie hałasu o około 50%, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla gmin, stoczni i transportu.

W rzeczywistych warunkach terenowych, ciągnik koncepcyjny napędzany metanem emituje co najmniej 10% mniej CO2 i redukuje całkowitą emisję o 80% w porównaniu ze standardowym silnikiem wysokoprężnym. Jego wydajność środowiskowa ulega dalszej poprawie, gdy napędzany jest biometanem produkowanym z resztek pożniwnych i odpadami z upraw energetycznych uprawianych w gospodarstwach, co skutkuje praktycznie zerowym profilem emisji CO2.

W ten sposób ciągnik koncepcyjny napędzany metanem stanowi istotne ogniwo w cyklu, który zapewnia produkcję neutralną pod względem emisji CO2, gdzie Farma Niezależna od Energii wytwarza energię potrzebną do napędzania swoich operacji, ogrzewania budynków gospodarskich i eksploatacji urządzeń. Biometan jako zrównoważone paliwo jest szczególnie dobrze przystosowany do gospodarstw rolnych, ponieważ mają one surowce i miejsce, aby pomieścić biodigester do produkcji gazu.

Biogester jest zasilany specjalnie uprawianymi roślinami energetycznymi, odpadami zwierzęcymi, odpadami żywnościowymi lub resztkami pożniwnymi. Może wykorzystywać odpady zebrane z fabryk żywności, supermarketów i restauracji oprócz materiałów zgromadzonych w gospodarstwie. Biogaz wytwarzany w biogesterze jest przenoszony do stacji rafinacji, gdzie jest przekształcany w metan paliwowy, aby zasilać pojazdy i maszyny w gospodarstwie. Metan może być również wykorzystywany do zasilania generatora w celu wytwarzania energii elektrycznej, która może być wykorzystywana w gospodarstwie, z dowolnym dodatkiem wprowadzanym do sieci elektrycznej w celu zasilania lokalnych społeczności. Produkty uboczne biofermentacji mogą być stosowane jako nawozy naturalne na polach gospodarstwa.

Nowa koncepcja zmienia wygląd ciągnika

Wnętrze T6

Zespół projektowy CNH Industrial zmienił stylizację ciągnika, czerpiąc inspirację z wzornictwa samochodowego, aby stworzyć w pełni zintegrowany wygląd nadwozia, podkreślając jednocześnie charakterystyczne elementy stylu New Holland, takie jak agresywne skrzela wlotu powietrza i światła. Stworzyli także solidne wzory marki, takie jak unikalne siedzisko w kształcie liści i światła sygnowane.

Otaczające nadwozie stanowi doskonałą ilustrację w pełni zintegrowanego podejścia projektowego z maską, przednimi i tylnymi błotnikami oraz zbiornikiem paliwa, tworząc płynny, stylowy wygląd. Oszklenie dookoła zapewnia 360-stopniową widoczność, przy 20-procentowym zwiększeniu powierzchni przeszklenia w porównaniu ze standardowym ciągnikiem. Unoszący się w powietrzu szklany dach z całkowicie zintegrowanym odbiornikiem Precision Land Management zapewnia całkowicie panoramiczny projekt – pierwszy w rolnictwie – i zapewnia niezakłócony widok na ładowarkę przez cały czas, ułatwiając pracę, od pracy z ładowaczem po karmienie bydła.

Wnętrze kabiny zapewnia bezproblemowe środowisko pracy, a wszystkie niezbędne elementy sterujące zintegrowanym podłokietnikiem i dodatkowe sterowanie są dostępne za pośrednictwem interaktywnego wyświetlacza podsufitki. Stała konsola wyświetlacza zamontowana na kierownicy piasty porusza się wraz z kierownicą, gdy jest podnoszona lub opuszczana, aby dostosować się do wielkości operatora, zapewniając optymalną widoczność informacji na wyświetlaczu we wszystkich pozycjach.

Ciągnik koncepcyjny napędzany metanem New Holland zamyka nowoczesny model gospodarstwa niezależnego od energii. Łączy on wizjonerskie koncepcje projektowe z zaawansowanymi technologiami, rozszerzoną łącznością i niezawodną technologią napędu, które są już dostępne, podsycając innowacje, aby dać wgląd w zrównoważoną przyszłość wydajnego i produktywnego rolnictwa.

Fueling Innovation jest przykładem ducha przedsiębiorczości w poszukiwaniu alternatywnych źródeł paliwa, ale wynika również z naszego dziedzictwa ponad 120 lat tworzenia innowacyjnych i praktycznych produktów dla rolnictwa. Od naszych strategii Precision Land Management, takich jak koncepcja autonomicznego pojazdu NHDRIVE i nasze zaangażowanie w bycie Liderem Czystej Energii, firma New Holland angażuje się w poszukiwanie nowych i lepszych sposobów uczynienia innowacyjnego sprzętu dostępnym i bardziej produktywnym.

Traktor - ogłoszenia na giełdzie maszyn ciężkich: