3 ważne sprawy przed zakupem używanego ciągnika siodłowego
Nowy ciągnik siodłowy to spory wydatek dla firmy transportowej nawet tej dużej. Nie wszystkich przedsiębiorców stać na zakup takiego cacka prosto z fabryki i dla nich właśnie istnieje rynek używanych pojazdów.
Zakup używanego ciągnika siodłowego to często przysłowiowa loteria. Przed rozpoczęciem poszukiwań pojazdów z drugiej lub nierzadko trzeciej ręki warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania ułatwiające wybór. Obok problemów natury technicznej i historii pojazdu warto wcześniej zastanowić się nad jego przeznaczeniem i dostosować do zadań, które będzie wykonywał.
Przed zakupem bierzemy pod uwagę:
1 Wiek pojazdu
W tym przypadku należy rozpatrzeć problem emisji spalin wśród
starszych modeli. W przypadku planowania podróży po Europie ciągnik musi
spełniać normy emisji spalin obowiązujące na tym terenie, czyli co
najmniej Euro5, a nawet Euro6.
Warto mieć na uwadze również, że im młodszy egzemplarz, tym mniej
pochłonie czasu i pieniędzy na naprawy. W komisach i u dealerów
najpopularniejsze są auta w wieku od pięciu do sześciu lat, ale jednak
najlepiej wybrać auto poleasingowe, w wieku od dwóch do trzech lat, z
niewielkim przebiegiem. Dzięki temu masz auto ekonomiczne, wydajne,
nowoczesne i sprawne.
2 Trasy do pokonania
Wyposażenie kabiny jest ważne przy długich, dalekich trasach, wówczas kabina dla kierowcy jest drugim domem, a dom musi być wygodny. Tutaj również ma znaczenie wybór odpowiedniej jednostki napędowej, ponieważ na trasy europejskie warto wybierać się z zapasem mocy i nowoczesnym silnikiem.
3 Marka
Najpopularniejsze marki to Scania, MAN czy DAF tudzież Volvo ale jednak bez względu na markę, najważniejszy jest przebieg. A im mniejszy, tym lepiej. Najlepiej znaleźć samochód z przebiegiem poniżej pół miliona kilometrów, to pozwoli korzystać z pojazdu bez konieczności drogich napraw i kosztownego serwisu.