Dane techniczne traktor Zetor Major.
Zetor Major to żywa legenda techniki rolniczej. Jego pierwsza wersja pochodzi z roku 1960. Model przetrwał do dnia dzisiejszego i cieszy się niezwykłą popularnością wśród właścicieli gospodarstw rolnych. Jego prosta i niezawodna konstrukcja pozwoliła na przetrwanie i ciągłą pracę egzemplarzy niemal muzealnych do dnia dzisiejszego. Ten czeski ciągnik z silnikiem Deutza zamierza zastąpić popularnego wśród polskich rolników Ursusa C-360, czyli podstawowej jednostki w małych gospodarstwach i pomocniczej w średnich i dużych. Sprawdza się również w wykonywaniu prac na obszarze leśnym oraz do zadań w gospodarce komunalnej.
Modele Zetora Majora
W obrębie typu Zetor Major wyróżniamy podział na dwa modele z oznaczeniami CL i HS. Major CL posiada zsynchronizowaną 4 biegową skrzynię biegów z mechanicznym rewersem i 3 zakresowym reduktorem. HS jest dodatkowo wyposażony w 2 stopniowy wzmacniacz momentu obrotowego PowerShift oraz hydrauliczny rewers PowerShuttle. Ułatwia to utrzymanie właściwego stopnia przełożenia pozwalającego na pracę silnika w optymalnym zakresie obrotów zarówno w pracy polowej jak i w transporcie. Dzięki temu możliwe było zredukowanie zużycia paliwa.
Silnik – sprawdzony o niskim zużyciu paliwa

- moc silnika: 76 kM
- liczba cylindrów: 4
- Pojemność: 2,9 l
- bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail
- Katalizator utleniający DOC (bez filtra cząstek stałych DPF)
- Chłodzenie spalin EGR
Najważniejsze jego cechy to wysoka niezawodność, prostota i niskie zużycie paliwa. Prostota napraw i niskie koszty z pewnością zostaną docenione przez operatora tego traktora.
Przekładnia – wysoka wytrzymałość i żywotność

- Zakres prędkości od 0,5 do 40 km/h
- Łatwy w serwisowaniu
- 6 różnych prędkości w zakresie roboczym 4-12 km/h
- Przekładnia Major CL posiada prędkości 12F/12R, zaś Major HS posiada prędkości 24F/12R.
Hydraulika – niezawodność we wszystkich kierunkach

- Maksymalna Siła Udźwigu Major CL 24kN
- Maksymalna Siła Udźwigu Major HS 33kN
- Płynna regulacja opuszczenia z funkcją zamka hydraulicznego do transportu narzędzi.
- Łatwa i bezpieczna obsługa sprzętu dodatkowego
- Szybkie połączenie i umożliwienie agregacji.
- Funkcja blokady hydrauliki podczas jazdy z agregacją
Niezawodność działania w każdych warunkach oraz płynna regulacja, wysoka wytrzymałość i trwałość to zalety układu hydraulicznego Zetora Majora. Wersja HS posiada trzysekcyjny rozdzielacz hydrauliczny z dodatkowym, wolnym spływem oleju.
Kabina – miejsce komfortu dla operatora
Przestronność i doskonała widoczność to podstawowe zalety kabiny Zetora. Bezproblemową obsługę i sterowanie traktorem zapewnia ergonomiczna, cyfrowa deska rozdzielcza. Dach w standardowym wyposażeniu posiada luk dachowy, natomiast w wersjach wyposażonych w ładowacz czołowy zastosowany jest wzmocniony dach FOPS.
Dodatkowe zalety wpływające na komfort to:
- pełna regulacja kolumny kierowniczej
- wyciszenie kabiny
- wygodny, amortyzowany fotel kierowcy z podłokietnikiem i wsparciem pleców
- komfortowy, składany fotel pasażera
- wygodne schowki
- możliwość montażu radia i klimatyzacji
Dane Techniczne
















